Rol van de buitendienst

Cannock Chase heeft een landelijk werkende eigen buitendienst voor het afleggen van debiteurenbezoeken. Ervaren specialisten die weten op welke manier zij moeten omgaan met uw burgers met openstaande schulden. 

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
Thema

Op de stoep bij een wanbetaler/ belastingschuldige

Wij leggen huisbezoeken af om erachter te komen wat zich bij een debiteur achter de voordeur afspeelt. Huisbezoeken aan burgers met openstaande schulden zijn een goede manier gebleken om direct betalingsregelingen te treffen en verhaalsmogelijkheden te inventariseren. Cannock Chase Public heeft een eigen landelijk werkende buitendienst. Een groot voordeel hiervan is dat deze eigen medewerkers onze organisatie kennen en zelf door ons zijn opgeleid en getraind op vaardigheden. Wij voeren huisbezoeken uit voor onder andere gemeentes, banken, woningcorporaties, energiebedrijven, verzekeraars en waterschappen.

Armoede en problematische schulden kunnen leiden tot situaties van overmatige stress en daardoor tot nóg meer problemen. Denk bijvoorbeeld aan belemmering in de ontwikkeling van kinderen. De aanpak van armoede en schulden heeft daardoor een preventieve werking en vraagt om specifieke aandacht en kennis.

300.000 huisbezoeken per jaar

Cannock Chase Public heeft een landelijke dekking en onze medewerkers leggen ruim 300.000 huisbezoeken per jaar af. Wij werken met ervaren en betrokken mensen, collega’s die de regio kennen en het vak. Dankzij een persoonlijke benadering en het voeren van een tactvolle dialoog leidt ruim 65% van onze debiteurenbezoeken direct tot betaling of een betalingsregeling. Onze medewerkers kunnen uw burgers ook attenderen om een verzoek tot kwijtschelding in te dienen met een verkort kwijtscheldingsformulier.

Onze buitendienstmedewerkers (outdoor credit officers) zijn uitgerust met de nieuwste apparatuur, zodat zij debiteuren alle betaalgemak kunnen bieden en zo efficiënt mogelijk voor opdrachtgevers te werk gaan. Denk hierbij aan moderne pinapparatuur, een iPad die een live verbinding heeft met ons systeem TRACE en een betaalapp. Tevens zorgen zij op zorgvuldige wijze voor dataverrijking, die we (voor zover mogelijk) delen met onze klanten.

Incasseren, signaleren en inventariseren

Als buitendienst doen we meer dan geld incasseren. We signaleren tijdens debiteurenbezoeken ook eventuele problemen die kunnen leiden tot betalingsproblemen. We verwijzen aan de deur door naar schuldhulpverlening of convenant partners  als GGZ en het Leger des Heils. Indien mogelijk bieden wij in overleg met onze opdrachtgevers aan debiteuren (bij belastingen) (versnelde) kwijtschelding aan. Alles wat we doen, leggen we vast in TRACE en is 24/7 real time voor onze opdrachtgevers te volgen.

Jaco Baven

Wilt u vrijblijvend advies?

Jaco Baven
directeur

300.000

huisbezoeken op jaarbasis

Nieuws

Nieuws
2023-03-23 00:00:00

Sociale huisbezoeken als effectief middel bij financiƫle problemen

Maatschappelijk verantwoord invorderen staat hoog op de agenda bij gemeenten en waterschappen. Door de forse stijging van vaste lasten in 2021 en 2022 komen steeds meer Nederlandse huishoudens in financiële problemen. Het CPB (Centraal Plan Bureau) denkt dat het aantal in 2023 op kan lopen tot 500.000 huishoudens. Door snel en persoonlijk met deze burgers in contact te komen, kunnen gemeenten vroegtijdig concrete hulp bieden. Een efficiënte manier om persoonlijk in contact te komen zijn sociale huisbezoeken.  

Lees meer

Nieuws
2023-03-23 00:00:00

Berekening beslagvrije voet 2023

De herberekening van de beslagvrije voet is de afgelopen periode flink in het nieuws geweest. Het kabinet heeft het minimumloon en de daaraan gekoppelde uitkeringen verhoogd met 10,15%. De achterliggende gedachte is dat werken zo meer loont en de gevolgen van de inflatie voor de koopkracht enigszins worden gecompenseerd. Wat niet is meegenomen in de gedachtegang van het Rijk is dat dit zeer nadelig uitpakt voor de debiteuren waarbij beslag is gelegd op het inkomen. De 10,15% verhoging vloeit dan namelijk rechtstreeks naar de schuldeiser, aangezien de beslagvrije voet niet (direct) wordt aangepast op de verhoging. Dit probleem speelt zowel bij mensen die loon ontvangen als bij uitkeringsgerechtigden, met uitzondering van bijstandsgerechtigden. Bij bijstand is de beslagvrije voet altijd een percentage van de uitkering. De inhouding wordt dan automatisch aangepast. 


Sinds de Wet vereenvoudiging beslagvrije voet in werking is getreden dient de beslagvrije voet (bvv) via een rekentool tot stand te komen. Daarnaast heeft elke beslaglegger de verplichting om de bvv iedere 12 maanden te herberekenen. Lokale overheden maken hiervoor gebruik van de diensten van het Inlichtingenbureau (IB) of de Stichting Netwerk Gerechtsdeurwaarders (SNG). Cannock Chase Public maakt gebruik van de diensten van SNG. 

Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Neem contact op met Jaco Baven via
onderstaand formulier.


Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief