Proactief in contact blijven tijdens de coronacrisis

De coronacrisis houdt ons land in zijn greep. Het zijn moeilijke tijden voor veel burgers en bedrijven. Door een plotseling verslechterde financiële situatie bestaat de kans dat zij betaling willen uitstellen of zelfs niet meer kunnen betalen.

Sommige schuldeisers kiezen er voor om collectief uitstel van betaling te verlenen of invorderingsmaatregelen op te schorten. Dit zorgt echter voor een opeenstapeling en verschuiving van openstaande vorderingen. Uitstel is immers geen afstel. In tijden van crisis worden vaak de meest kwetsbare groepen geraakt. Maar nu groeit de angst dat naast een al bestaande kwetsbare doelgroep ook burgers en bedrijven zonder schulden in de problemen komen. Hoe kunt u dit voorkomen?

Essentieel is het in stand houden van uw contact en relatie met burgers en bedrijven. Door proactief in contact te blijven voorkom je grote(re) problemen. Persoonlijk contact en begrip voor de situatie zijn hierbij van groot belang. Communiceer en bespreek de mogelijkheden die u als gemeente aanbiedt om coulant om te gaan met openstaande vorderingen. Dit alles met als doel een oplossing te bieden die aansluit bij de situatie waarin de burger of het bedrijf zich in bevindt.

Vanwege de toenemende zorg  over oplopende betaalachterstanden hebben wij bij veel gemeenten inmiddels hierover passende en aanvullende afspraken gemaakt. De oplossing is een tijdelijk invorderingsproces dat aansluit bij de huidige coronacrisis. Onze aanpak is maatwerk, gaat uit van een nog hogere mate van persoonlijk contact en van een segmentatie van burgers en bedrijven. Cannock Chase Public adviseert en assisteert bij dit complete proces.  Wilt u met ons in gesprek over onze ervaringen? Wij staan ook nu voor u klaar en helpen u graag verder, uiteraard geheel vrijblijvend. U kunt ons telefonisch bereiken op 088 -11 68 200.

Hoe kunnen we je helpen?

Geen resultaten gevonden