Elkien

Huurders passen betaalgedrag aan na service call of huisbezoek

Huurders van woningcorporatie Elkien in Friesland die hun huur te laat betalen, kunnen rekenen op een belletje of bezoekje van ons. Dat heeft effect. De helft van de laatbetalers betaalt intussen op tijd.

Sinds december 2012 voeren we voor woningcorporatie Elkien outbound service calls uit. Huurders die hun maandhuur niet op tijd betalen, krijgen sindsdien een belletje (voornamelijk in de avonduren) om tot een betaalafspraak te komen, zodat ze in de toekomst wel op tijd betalen. Of om een betalingsregeling af te spreken. Al binnen een half jaar waren er 30% minder laat-betalers. En intussen zelfs de helft minder.

Zodra een service call geen resultaat heeft opgeleverd, zet X-PACT (samenwerkingsverband Cannock Chase en Tacstone) de buitendienst in om deze huurders te bezoeken. Zo proberen we alsnog tot een betaalafspraak te komen.

Omdat Elkien erg tevreden is over onze manier van afhandelen, zetten zij voortaan ook de inbound calls met huurgerelateerde vragen door naar ons voor verdere afhandeling. En in 2015 heeft X-PACT tevens het project ‘Van papier naar digitaal’ uitgevoerd. Hierbij hebben we circa 3.500 huurders benaderd om over te stappen naar een digitale betaalwijze (automatisch Incasso of AcceptEmail). In 5 weken tijd konden we 70% omzetten naar een alternatieve betaalwijze.

En in 2015 heeft X-PACT tevens het project ‘Van papier naar digitaal’ uitgevoerd. Hierbij hebben we circa 3.500 huurders benaderd om over te stappen naar een digitale betaalwijze (automatische incasso of AcceptEmail). In 5 weken tijd konden we 70% omzetten naar een alternatieve betaalwijze.

Wilt u vrijblijvend advies?

Jaco Baven
Directeur

Hoe kunnen we je helpen?

Geen resultaten gevonden