Achterstanden in debiteurenbeheer?

Zo ga je 'schoon' het nieuwe jaar in

Gesprek met adviseur
Blijf op de hoogte
Volg ons op LinkedIn
INSOURCING

Nieuwe jaar 2019 debiteurenbeheerGa schoon het nieuwe jaar in met Cannock Chase. Het einde van het jaar is in zicht, dus een goed moment om een blik te werpen op je debiteurenbeheer. Zijn er nog veel openstaande facturen? Wil je 2019 goed beginnen en je liquiditeit een flinke boost geven?


Door juist nu te focussen op je betalingsachterstanden, kun je ‘schoon’ en zorgeloos het nieuwe jaar in. Hierdoor is een goede start snel gemaakt.

Sneller en meer incasseren; zet een  credit professional in

Wil je graag direct een goede start maken in 2019 zonder openstaande vorderingen? Zit je verlegen om extra liquide middelen, maar heb je eigenlijk geen tijd om er nú aandacht aan te schenken? Schakel dan een professionele debiteurenbeheerder van Cannock Chase in. Dankzij onze aanpak, kennis en kunde kun je sneller meer incasseren tegen lagere kosten. Zonder dat dit ten koste gaat van de relatie met je debiteuren.


Cash-in

Wat kan er op korte termijn voor je worden gerealiseerd? Dat is veel meer dan je denkt! Uiteraard hangt het resultaat af van de specifieke situatie en de factoren in de markt. Met een ervaren professional die van aanpakken weet, ben jij verzekerd van een flinke cash in. Bovendien is het goed om te weten dat je bij Cannock Chase te allen tijde op voorhand een resultaatgarantie krijgt. Daarmee weet je dus zeker dat je altijd aanzienlijk meer terugverdient dan de kosten voor onze inzet.


Optimaliseren order-2-cash proces

Wil je dat je klanten ook in het nieuwe jaar op tijd betalen? Wij adviseren dan je debiteurenbeheer te professionaliseren. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld op tijdelijke basis mensen inhuren. Kies altijd voor een professioneel geschoolde en ervaren creditmanager in plaats van een algemene consultant. Extra handjes zijn weliswaar fijn, maar alleen als het koppie ook weet wat de handjes moeten doen.

Een doorgewinterde interimconsultant van Cannock Chase kijkt verder dan alleen de afdeling debiteurenbeheer. Hij laat niets aan het toeval over en zorgt voor oplossingen die werken. Hij helpt je jouw complete creditmanagementbeleid te actualiseren en goed door te voeren. Hierdoor zijn de werkprocessen geborgd en profiteer je ook na zijn vertrek van een optimaal werkproces.

Training en opleiding

Het jaar afsluiten met een flinke cash-in wil uiteraard iedereen. Hoe geweldig zou het zijn om voorgoed je debiteurenprocessen op orde te hebben? Kijk dan nu eens naar je opleidingsbudget. Een gerichte training of opleiding Creditmanagement voor je personeel draagt bij aan efficiënter en beter werken.

Kies overigens altijd voor een expert die je mensen meeneemt in de complete Customer Journey binnen het creditmanagementproces. Goed debiteurenbeheer begint immers al bij de afdeling verkoop en moet zeker ook geïntegreerd worden in je afdeling klantenservice. Een optimale order-2-cash cyclus is dichterbij dan je denkt. Regel het nog voor het nieuwe jaar!


Wil je ook een eindspurt maken voor het nieuwe jaar? En met een flinke cash-in schoon 2019 in? Dan helpt Cannock Chase je graag.

Als professionele creditmanagementorganisatie staan we bekend om onze innovatieve aanpak en uitstekende resultaten. Informeer gerust vrijblijvend hoe we je werk uit handen kunnen nemen en zorgen voor oplossingen die werken. Of kijk wat onze klanten over ons zeggen.

Maurice de Charro

Wilt u vrijblijvend advies?

Maurice de Charro
manager insourcing

Nieuws

Nieuws
2020-07-06 00:00:00

Heeft u genoeg grip op uw sociale kaart?

De impact van 'Corona'

Het eerste half jaar van 2020 heeft een grote impact op de financiële zelfredzaamheid van burgers. Op dit moment zijn er meer dan een miljoen Nederlanders die kampen met problematische schulden. De verwachte extra toename van schuldhulpbehoevenden is 30%. Werktijdverkorting, salaris inleveren, partners met dalend inkomen: door allerlei redenen komen ook werknemers met een structureel inkomen in de problemen door de coronacrisis. De overheid biedt gelukkig hulp aan ondernemers in ons land. Maar in hoeverre biedt de Tozo-regeling ZZP’ers die in de problemen zijn geraakt echt een oplossing voor financiële zelfredzaamheid? Ook onder deze groep Nederlands wordt een forse toename verwacht in schuldhulpbehoevenden.



Goed voorbereid met grip op uw sociale kaart?

De toename van schuldhulpbehoevenden vraagt om een goede voorbereiding van uw afdeling schuldhulpverlening. Door de economische situatie in ons land wordt een forse toename aan instroom van mensen met een problematische schuldensituatie verwacht. Onze specialisten Schuldhulpverlening hebben kennis van de actuele wet- en regelgeving (inclusief de wijzigende WGS per 1 januari 2021) en het uitvoeren van schuldhulpverlening aan (ex)ondernemers. Wij werken al jaren voor ruim 200 grote en kleine gemeente op het gebied van schuldhulpverlening en budgetbeheer.

Heeft u behoefte aan tijdelijke ondersteuning op uw afdeling? Onze interim specialisten staan voor u klaar met advies en ondersteuning bij de uitvoering van uw integrale schuldhulpverlening.


Lees meer

Nieuws
2020-07-03 00:00:00

Succesvol invorderen van buitenlandse parkeerboetes

Momenteel is er geen uniform Europees beleid om de gegevens van buitenlandse kentekenhouders te verkrijgen. Met behulp van het door de RDW opgezette samenwerkingsverband Eucaris hebben wij een proces opgezet voor de invordering van Belgische kentekens. Met een slagingspercentage van bijna 90% voor Belgische kentekens zijn wij succesvol in het invorderen van deze parkeerboetes. In dit artikel vertellen wij graag meer over onze werkwijze en geven wij een update over de bevraging van Duitse kentekens.


Belgische kentekens

Gegevens van Belgische voertuigeigenaren dient vanuit de wet- en regelgeving door de gemeente opgevraagd te worden via de Eucaris-applicatie van het RDW. Deze data wordt digitaal aan Cannock Chase Public verstrekt. Op basis van deze ontvangen informatie starten wij het invorderingstraject op met het verzenden van de naheffingsaanslag. Nadat de betalingstermijn is verstreken, versturen wij de aanmaning en aansluitend het postdwangbevel. Al deze stukken versturen wij zoals wettelijk verplicht zowel in het Nederlands als in het Frans. Onze medewerkers zijn het aanspreekpunt voor alle vragen van Belgische parkeerklanten. Wij staan hen telefonisch en schriftelijk te woord in het Nederlands en in het Frans en zorgen daarmee voor een klantvriendelijk en efficiënt invorderingstraject.

Wanneer de naheffingsaanslag ook na het postdwangbevel onbetaald blijft, dragen wij het (bij de Nederlandse rechtbank) betekende dwangbevel over aan onze Belgische incassopartner. Voor klanten met meerdere (en toenemende) openstaande naheffingen zetten wij samen met de handhavers van onze klanten onze specifiek hiervoor ontwikkelde ‘veelplegersaanpak’ in. In het kort: wanneer het voertuig in Nederland wordt aangetroffen gaan wij op basis van het betekende dwangbevel over tot inbeslagname van het voertuig. Dit zorgt er nagenoeg altijd voor dat de naheffingen alsnog volledig worden betaald. Onze ‘veelplegersaanpak’ is maatwerk en richten wij per klant separaat in.

Onze aanpak resulteert erin dat wij ruim 90% van de opgelegde Belgische naheffingsaanslagen volledig innen.




Duitse kentekens

Gegevens van Duitse voertuigeigenaren konden tot medio november 2018 door CCP worden opgevraagd bij het Duitse KBA. KBA besloot deze gegevens niet langer te verstrekken wegens het volgens het KBA ontbreken van een wettelijke grondslag bij gefiscaliseerde parkeerboetes. Als gevolg hiervan is de invordering van naheffingen op Duitse voertuigeigenaren tot op heden helaas niet mogelijk. Dit heeft onwenselijke gevolgen voor met name Nederlandse grens- en toeristische gemeenten. Er is immers hierdoor sprake van rechtsongelijkheid omdat Duitse parkeerklanten geen naheffingsaanslag ontvangen en Nederlanders en Belgen wel. Ook zien zij de parkeerinkomsten teruglopen. CCP is doorlopend in gesprek met diverse betrokken partijen (KBA, RDW, VNG) om bij te dragen aan een spoedige oplossing.

Wij hopen dan ook op korte termijn weer te starten met de invordering van Duitse naheffingen. CCP voldoet aan alle wettelijke eisen om de volledige invordering vanaf de naheffingsaanslag te verzorgen zoals wij ook voor de Belgische kentekens doen.

Onze aanpak resulteerde er tot eind 2018 in dat we ruim 87% van de opgelegde Duitse naheffingsaanslagen volledig inden voor onze opdrachtgevers. Zodra de gegevens van kentekenhouders weer beschikbaar zijn verwachten wij deze resultaten opnieuw te realiseren.

Van de 135 gemeenten in Nederland waar betaald parkeren is ingevoerd, is Cannock Chase Public voor ruim 60% dé partner voor het innen van parkeernaheffingen. Wij werken direct voor de gemeente of indirect via commerciële parkeerbedrijven en innen naheffingen op Nederlandse- en buitenlandse parkeerklanten. Daarnaast handelen wij bezwaren tegen deze naheffingen voor hen af.

Voor meer informatie over onze aanpak en het financiële perspectief voor uw gemeente kunt mij altijd bellen: 06-10 95 86 99.

Stefan Lodewijks
Account manager


Lees meer

Vul onderstaand formulier in

Er wordt zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

Bel, app of sms met Maurice de Charro via 06-22556009 of vul onderstaand formulier in.


Er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief